wrzesień28 , 2022

    Jak sporządzić dobrą instrukcję bezpieczeństwa pożarowego? – poradnik

    Popularne

    Jesień tuż tuż – to dobry czas na przeprowadzkę

    Jesień to dobry czas na przeprowadzkę. Wielu z nas...

    Morele we własnym ogrodzie? Czy to możliwe?

    Morele od lat wykorzystywane są w kuchni. Można przyrządzić...

    Natura zamknięta na ścianie – zegary z mchem

    Dzięki odpowiednio skomponowanej aranżacji wnętrze wygląda atrakcyjnie i jest...

    Niestety pożary w miejscu pracy się zdarzają i to właśnie na barkach pracodawcy spoczywa konieczność przygotowania pracowników na tę okoliczność. Dotyczy to wszystkich miejsc pracy, takich jak biura, magazyny, hale produkcyjne, sklepy i wszelkie inne placówki, gdzie zatrudnia się pracowników. Brak instrukcji przeciwpożarowej to poważne zaniedbanie, za które można słono zapłacić, jeśli dojdzie do wybuchu pożaru w Twojej firmie. Każdy z Twoich pracowników musi wiedzieć jak się zachować w przypadku pożaru, gdzie znajduje się najbliższa gaśnica oraz wyjście ewakuacyjne. Właśnie dlatego należy organizować regularne szkolenia przeciwpożarowe i posiadać coś takiego jak instrukcja bezpieczeństwa pożarowego. Jeśli chcesz przygotować swoich pracowników na każdą okoliczność, wówczas przydadzą Ci się usługi przeciwpożarowe, które mają w swoim pakiecie także ćwiczenia. Jeśli interesuje Cię kwestia bezpieczeństwa przeciwpożarowego w miejscu pracy, to czytaj dalej, bo właśnie tą kwestią zajmiemy się w tym artykule!

    Usługi przeciwpożarowe – co obejmują i czy warto z nich skorzystać?

    Ten rodzaj usług zawiera bardzo szeroki zakres, wszystko zależy od tego, jakie dokładnie są Twoje potrzeby i czego w danym momencie potrzebuje Twoja firma. Możesz wykupić szkolenia przeciwpożarowe dla Twoich pracowników jak i zlecić przygotowanie czegoś takiego, jak wspomniana już instrukcja bezpieczeństwa pożarowego. Taka instrukcja opisuje szczegółowo, jak należy postąpić w przypadku wybuchu pożaru w danym zakładzie pracy. Zatem osoby przygotowujące taką instrukcję dla Twojej firmy będą musieli dokładnie poznać rozkład budynków oraz funkcje, jakie pełnią pracownicy na poszczególnych stanowiskach. Warto jest skorzystać z tego rodzaju usługi, ponieważ jak zapewne się domyślasz, samodzielne przygotowanie tego rodzaju instrukcji może okazać się niezwykle czasochłonne. W takiej sytuacji lepiej jest zadanie tego typu delegować do wykwalifikowanych specjalistów, którzy przygotują instrukcję dla Ciebie i Twojej firmy.

    Niezbędny sprzęt przeciwpożarowy w miejscu pracy

    Z pewnością powinieneś posiadać gaśnicę lub nawet kilka gaśnic, zależnie od tego, jak duża jest powierzchnia Twojej firmy. Zadbaj także o to, aby poprawnie oznaczyć wszystkie wyjścia ewakuacyjne oraz aby nie były one zastawione. Częstym błędem jest stawianie towaru lub mebli w miejscach, które są przeznaczone do szybkiego opuszczenia budynku w razie wybuchu pożaru. Warto jest przeprowadzać regularne kontrole wewnętrzne, które pozwolą Ci znaleźć takie miejsca w Twojej firmie i skutecznie je wyeliminować. Jest to lepsze rozwiązanie, niż płacenie wysokich kar w przypadku kontroli zewnętrznych, gdzie urzędnicy rzadko idą firmom na rękę. Zadbaj więc o bezpieczeństwo w Twoim miejscu pracy, zakup niezbędny sprzęt, oznacz wyjścia ewakuacyjne oraz upewnij się, że Twoi pracownicy wiedzą jak postąpić w razie pożaru. Tylko takie zabezpieczenia mogą Ci dać pewność, że wszystko działa w sposób sprawny i bezpieczny.